    
|
Projenin Hedef Kitlesi:
Ataşehir’deki resmi örgün öğretim kurumlarında eğitim görmekte olan ortaokul ve lise öğrencileri.
Projenin Amacı:
Ataşehir’deki öğrencilerin İstanbul’daki tarihi ve kültürel mekânları (medeniyetimiz ve değerlerimizle ilişkili) ziyaret etmesini sağlayarak, hem İstanbul’u tanımalarını ve nimetlerinden istifade etmelerini sağlamak, hem de tarih ve kültürleriyle ilgili birikim ve şuurlarını artırmak.
Projenin Uygulama Aşamaları:
- Tarih / Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Türkçe / Türk Dili Edebiyatı öğretmenlerinin verecekleri performans ödevleri proje ile ilişkilendirilir.
- Örnek; Tarih dersi performans ödevi olarak; “Edirnekapı Şehitliği, Ayasofya Camii, Sultanahmet Camii, Topkapı Sarayı, Müzeler vb. tarihi mekânları gezi, ziyaret ve değerlendirmesi…” niteliğinde konular verilir.
- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi performans ödevi olarak da, “İstanbul’daki sahabe kabirleri, türbe ve camileri ziyaretler ve bu ziyaretlerin değerlendirildiği…” konular verilir.
- Türkçe / Türk Dili ve Edebiyatı performans ödevi olarak da, “şehir kültür gezi ve ziyaretleri” kapsamındaki konular verilir.
- Verilen ödevler proje ve performans notları ile değerlendirilir. Dikkat çeken, iyi hazırlanmış ödevler sergilenmek üzere ayrılır.
- Okul içinde oluşturulacak bir komisyon tarafından seçilen ödevlerden 10 tanesi sıralanır.
- Yılsonu veya daha önce yapılacak bir etkinlikte seçilen ödevler hem sergilenir, hem de seslendirilerek sunulur.
- Ayrıca her okul imkânları nispetinde (Gezi Kulübü, Değerler Kulübü) bir kısım öğrencisini o ayın değeriyle ilgili olan (Tübitak, İslam Bilim ve Teknoloji Tarihi Müzesi, Divan Edebiyatı Müzesi, Yıldız Sarayı Müzesi, Askeri müze, Topkapı Sarayı ve benzeri) mekânlara geziler düzenleyerek hem İstanbul’u tanıtır, hem tarih ve kültürü, hem de değerlerimiz hakkında farkındalık oluşturmaya çalışır.
|